Alicante ❤️❤️

30 oktober 2022 - L'Altet, Spanje

Veel leesplezier het was een drukke week 🤣🤣

Tijdens ons vorige bezoek hebben wij een leuk Nederlands stel ontmoet. Ze geven aan in Alicante te zijn omdat ze een huis hebben gekocht. We spreken af in Elche de Palmenstad. Wat een prachtige stad en idd vol palmbomen heel bijzonder. Tijdens ons bezoek is er toevallig een markt gaande heel vervelend 🤣

Bij deze vriendelijke meneer kopen wij een lekker drankje.

Cubaanse muziek trekt altijd tijd voor een versnapering

We hebben een leuke middag en krijgen weer veel info.

Om hier in Spanje iets te mogen kopen huren of werken heb je een Nie nummer nodig (bsn)dat wisten wij hoor. Die gaan we deze week aanvragen en hoe lang dat gaat duren? Dat weet helemaal niemand pfff.

We doen onze boodschappen vaak bij de Lidl of Aldi dat is natuurlijk bekend maar we gaan toch ook wel naar een consumm.

We merken dat we gezonder eten minder eten en veel water drinken nou dat is altijd goed.

We proberen nog veel van het strand te genieten. Ook hier zal de winter beginnen. We hopen dan nog wel veel buiten zijn. We gaan het beleven.

Vandaag ons eerste huis bezichtigen we willen wat ervaring opdoen. Spannend hoor, spreekt de makelaar een beetje Engels nou dan gaat het wel lukken.

We waren erg verrast over de ruimte.  Er moet wel veel aan  gedaan worden. Alles blijkt eruit getrokken te zijn compleet gestript dat was op de foto’s niet te zien zelfs de tegels waren van de trap gehaald geen kranen geen meterkast gewoon muren 🤣

We kunnen veel zelf maar dit? 🤣🤣

123 m2 inhoud verdeeld onder 2 etages 8 min lopen van het strand 🏖 klinkt to good to be true ? Dus even op onderzoek uit. Het blijkt een kantoorpand,  dat woonbestemming kan krijgen dit wordt geregeld door een advocaat de architect maakt tekeningen want er moet volgens de makelaar een inpandige garage in gebouwd worden. Nou even regelen voordat we dit gaan kopen. Niet op de zaken vooruit lopen we vinden dit huis en deze locatie erg bijzonder aantrekkelijk. Stof tot nadenken maar zoals ik al zei er moet nog veel uitgezocht worden.

Zoals in Nederland heb je ook in Spanje connecties nodig wij spreken af met een Nederlands sprekende gestor ben benieuwd wat we vandaag te horen krijgen. Ook zijn we zijn erg nieuwsgierig naar torrevieja.

Niet onze stad ook geen foto’s van gemaakt dat zegt genoeg

Maar prima zaken gedaan een fijne connectie gekregen via yource. Dit bedrijf bestaat al jaren en we konden in onze eigen taal onze wensen aangeven.

Ons Nie nummer wordt aangevraagd dat is een goed begin.

Verder zullen we zelf rond blijven kijken en als er vragen zijn kunnen we die bij hun stellen.

Toch merken we aan onszelf dat we er ook nog niet helemaal over uit zijn of we wel zo snel wat willen kopen. We zullen veel bezichtigen om een goed beeld te krijgen.

Het is vrijdag en we krijgen een bericht van onze gestor we kunnen onze nie nummer ophalen we spreken af bij het kantoor in Torrevieja. Daar blijken wij een miscommunicatie te hebben 🤣🤣ja ja daar gaat ie dan. Ik hoor je denken, snap ik. Maar we blijven positief er wordt van ons gevraagd om nog 45 km het binnenland in te rijden voor de plaats Orihuela we spreken af bij het politiebureau. Daar staat iem op ons te wachten we gaan het politiebureau naar binnen daar blijken we een foto in te moeten leveren nou wij hebben geen foto geeft niks zegt de dame. Tegenover het politiebureau zit een fotobooth

Stefan in een fotobooth alles voor ons nienummer

De dame regelt de papieren en we hebben de nummers in onze zak goed geregeld mooi man.

Deze week ook nog een restaurant dat te koop staat bezocht. Prachtig hoor maar heb mijn twijfels over de locatie en de hoogte van de vaste lasten. Deze gaat over, we doen het niet voelt niet goed

Nou we hebben deze week veel gedaan veel invloeden we lassen een paar rustige dagen in ff alles laten bezinken

Tijdens ons bezoek aan Benidorm geeft mijn vader ons een krantje mee, de week genaamd een leuk krantje (formaat westerkrant )

hier staan Nederlandse bedrijven in met advertenties en ook de agenda van activiteiten in de buurt zo stond er deze week in dat er zaterdag in el campello een food truck festival zou zijn daar gaan wij natuurlijk een kijkje nemen

Super leuk kleinschalig maar goed bezocht door jong en oud leuke kraampjes met hebbedingetjes en lekker eten en muziek nou helemaal in mijn straatje

Leuke foodtruck festival in El Campello leuke kraampjes

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen

Op naar een nieuwe week nu eerst lekker zondag vieren 🥳

1. Marthy Heijs:
    30 oktober 2022
    Goed bezig! Er komt vast iets moois voorbij! Moet lukken. Succes!
  2. Josje:
    30 oktober 2022
    Wauw wat weer veel beleefd. En wat een spannende dingen, ben zo benieuwd voor jullie!
  3. Margriet:
    Leuk leuk leuk ! Kijk alweer uit naar het volgende verhaal 😄
  4. Silvia Hoving:
    30 oktober 2022
    Mooi man! Dat is echt snel hoor NIE nummer .
    Lekker genieten 🌞
  5. Grieta:
    30 oktober 2022
    Heel leuk om elke week een verslag te lezen van jullie belevenissen!
  6. Lia:
    30 oktober 2022
    Im vind super ik zit al steeds op te wachten tot ik kan lezen
  7. Anita en Anko:
    30 oktober 2022
    rusteg blievm, doe wat goed voelt en geen overhaaste beslissing.... je hebt ja onderdak .