Weer een prachtige week achter de rug

12 november 2022 - Elche, Spanje

Zondag

Dagje Benidorm fantastisch leuke spulletjes op de markt gekocht Benidorm heeft 2x in de week een prachtige markt altijd een belevenis een grote markt nou dat komt goed uit ik heb veel kleinkinderen dus een goed excuus om te shoppen.

Markt Benidorm

Maandag

Dagje rust lekker met onze honden gewandeld

Dinsdag

Krijgen we bericht van ceetje 😱weer een bekeuring 🤣😱we weten nu waar die staat het zal ons niet weer gebeuren. Ook deze x voor de helft van de prijs 🤣🤣🤣dus direct maar betalen pffff.

Vandaag toch weer een dagje Benidorm Stefan heeft wat leuke appartementen gezien op idealista en we zijn nieuwsgierig waar ze staan de eerste is een hoge flat helemaal aan het einde van Benidorm ze noemen het strand het finestrat. Een nette flat 2 hoog met zwembad alles prachtig nieuw maar te klein wel een mooi balkon en dichtbij grote winkels.

Van het appartement naar het strand 1straat naar beneden.

We kennen Benidorm van de Benidorm basterds dat zijn de ouderen die hier overwinteren. Maar er is echt meer komen wij achter.

Woensdag

Een heerlijke wandeling met de honden langs het strand van san Joan 6 km lang en erg breed in de zomer zal het hier vol liggen nu is het rustig in san joan hebben veel Spanjaarden en natuurlijk toeristen hun 2e huis aan het strand misschien niet de ideale plek voor ons, we missen wat

Donderdag

We zien een leuk plaatjes naast el campello. Busot daar is een dorpswoning te koop we bellen met de makelaar die blijkt Nederlands te spreken whoop whoop daar worden we blij van

Zaterdag bezichtigen

Vrijdag

Vandaag hebben we voor het eerst een lange broek aan, nog geen jas hoor.  Maar toch een stuk frisser en het regent. Stefan heeft een afspraak voor een tattoo, wat een lef dat durf ik toch zo maar niet. Ik loop tussen de buien door allicante nog even in duurt best lang zo een tattoo zetten.

Zaterdag we hebben een afspraak met de makelaar we gaan 3 huizen bekijken

Uitzicht van BusotWat een uitzicht prachtig.

Busot is een prachtig schoon dorp. Met een actieve burgemeester die van alles organiseert. Er is een grot en er is een vintage markt met live muziek iedere 1e zondag van de maand verder worden er fiet- en hardloopwedstrijd wedstrijden gehouden.

we komen bij de eerste woning aan. De makelaar geeft aan dat deze woning verhuurd wordt. Hmmm denk ik nou dan moet ze er eerst uit voordat ik ergens een handtekening onder zeg whahahaha. De makelaar belt aan, er doet een dame de deur open. Ik herken de dame en zon mij ook maar ze laat niks merken aan de makelaar. Ze is wat nors. Met wat tegenzin laat ze het huis zien. Het huis is voor ons op de begaande grond wat te klein boven gaat het beter. Het is geen 10. Jammer we bedanken de vrouw en gaan naar het volgende huis deze dorpswoning heeft een kroeg beneden en een appartement boven Stefan en ik zijn erg enthousiast. Maar we zien wel wat vochtproblemen en lekken in de keuken.zo jammer de kroeg leek op de kroeg in de tv serie allo,  allo whahaha we zagen ons er helemaal staan.maar ja deze gaat ook over woning 3 had echt veel potentie een woning voor ons met 2 appartementen erboven voor de verhuur nou dit moest Hem worden 🤣🤣🤣we kwamen binnen en het rook er gewoon muf pleisterwerk liet los door de vocht en boven stond het dak in de stempels. Jongens als Stefan zijn hoofd schud dan weet Floor genoeg whahaha zo jammerrrrr dit 🤣

nou ja veel gezien geleerd op naar de volgende.

Stefan rijdt de bergen uit en zegt, ik geloof niet dat ik in de bergen wil wonen Floor.  Nou dan doen we dat dus niet als 1 van beiden er geen goed gevoel over heeft dan doen we het niet.  Dat is onze gouden regel 🤣🤣

Omdat de dorpshuizen het toch niet werden zijn we in een plaatsje tussen busot en Alicante gestopt Stefan was nieuwsgierig naar dit plaatsje was het al vaker tegen gekomen tijdens het zoeken op idealista. Je gelooft het niet maar er was weer een markt. Deze keer een middeleeuwse markt super leuk allemaal lekkers en veel leuke kraampjes.

Volgende week willen we toch ook wel een finca gaan bezichtigen we hebben er een gevonden vlakbij nou maar hopen dat hij nog te koop staat soms staan er nog huizen op die niet eens meer te koop zijn. Nou afwachten, wordt vervolgd.

Busot

Groetjes Stefan en Floor

1. Aafke:
    12 november 2022
    Zo leuk te lezen....jullie avontuur!
    Jullie vinden vast een mooi plekje.
    Have fun....🍀🌹
  2. Lia:
    12 november 2022
    Geniet er van toppers .....mis jullie
  3. Marnella Steigstra:
    13 november 2022