Weer een mooie week ❤️🇪🇸🌴🏖 veel leesplezier

5 november 2022 - Elche, Spanje

zondag

Vandaag staan we op met veel energie. Wat gaan we doen vandaag? Floor roept Parasailen 🪂 😱😱😱. Dan gaan wij parasailen zegt Stefan, en regelt een plekje.

We krijgen een adres, maar het adres vinden is lastig. Uiteindelijk vinden we het bedrijf na een flinke wandeling, op het einde van de haven.

Wat een avontuur!! Wat spannend om omhoog te gaan, maar wat heerlijk als je eenmaal boven bent je zweeft echt tussen hemel en aarde fantastisch en zo vreedzaam je hoort niks van het lawaai beneden van de stad.

Wauw een echte aanrader ❤️🪂

Maandag

Een rustige dag, we gaan naar Alicante. Het is een mooie grote stad, echt niet in een keer te bekijken. We pakken weer een wijk

Als we onze auto willen parkeren dan popt er ineens een zwerver op en wijst ons een vrije parkeerplaats aan. Je eerste gedachte is wat vriendelijk maar ik ken het systeem uit Suriname die vent wil dan geld van je. Nu zul je denken wat geeft dat nou, maar geloof me je wil geen gedoe. Stefan kiest zijn eigen plek en weg is de zwerver. Hij heeft een nieuw slachtoffer gevonden gelukkig.

We pakken de wijk rond om de plaza España. Het valt ons wat tegen wel dicht bij het centrum, maar toch wel vervallen nee deze wijk vinden wij niet zo mooi.

Dinsdag

Vandaag wilde we boodschappen halen. Pff weer een feestdag winkels dicht. We kunnen wel op het terras dat is balen hoor. We besluiten El Altet in te gaan daar is wel een groenteboer open. Daar wat groenten gescoord en natuurlijk even op het terras voor een over heerlijke espresso ☕️. Heerlijk, daarna thuis ff wat eten en dan op naar het strand dit strand van El altet ligt op 1,7 km rijden. Erg dichtbij, ook op het strand idealiste (Spaanse Funda)bezocht om huizen te vinden in El Altet. Wel wat leuks gezien vlakbij het vliegveld.  Goed kijken of de vliegtuigen ✈️ niet over je huis gaan, dat zou minder prettig zijn.

Woensdag

Toch ff weer Alicante bezocht deze keer rijden we er door heen. Zo pakken we een groter stuk. We merken dat onze voorkeur uit gaat naar een wat duurdere wijk dat geeft niet dan moet je wachten op een buitenkansje een appartement dat nog niet af is en een klusje waar niet iedereen zin in heeft.

Helaas heeft Stefan nog niet helemaal in de gaten hoe hard we mogen rijden🤣 inmiddels ligt bekeuring 2 op de mat

Het leuke van Spanje is dat wanneer je je bekeuring binnen 20 dgn betaald krijg je korting whahahaha 50% niet te geloven

Donderdag

We doen het rustig aan vandaag de zon schijnt nog vol op. Wat we wel merken is dat het steeds minder lang warm is de avonden worden wat frisser nog steeds geen jas aan of zo, dat niet maar wel een lange broek en een vest

Vrijdag

Het binnenland in wel rijden 20 min en komen aan in een prachtige plaats xixona we parkeren de auto en gaan op avontuur het dorpje lijkt op een terrassen camping 🤣wat een hoogte verschil je merkt echt dat we in de bergen zijn Xixona is een plaatjes in de bergen en staat bekend om de Turron (een noga achtige lekkernij) en mooie watervallen verder is er geen fantastisch centrum en weinig winkeltjes en of eetgelegenheden

Er staan prachtige grote huizen te koop. Maar voor ons is er te weinig te doen. We merken als we er doorheen lopen dat het niet voor ons is. Ik vraag een paar vriendelijke dames waar het stadscentrum is in mijn beste Spaans de dames lachen. En vertellen ons: “daar sta je”. Ik vraag haar zijn er ook kledingwinkels ze zegt 2. De straat uit en dan naar links we bedanken de dames vriendelijk en gaan op zoek. We vinden 2 kleine boetiekjes dat was het voor het hele dorp, ik kijk Stefan aan en zeg hier liggen wel mogelijkheden 🤣🤣🤣 Stefan zegt: “Floor ik wordt hier niet gelukkig van ik wil de zee”.  Nou dan houdt het op we stappen in onze auto en gaan richting de zee.

Zaterdag

Na een lekkere wandeling met onze honden besluiten wij er vandaag een strand 🏖 dag van te maken we weten immers niet wanneer dit stopt.

1. Anita en Anko:
    5 november 2022
    wow, parasailen ... super tof . de buurt verkennen is een goed idee, en het juiste komt vanzelf op je pad als je al van alles hebt uitgesloten !
  2. Norma:
    5 november 2022
    Ik geniet van jullie verhalen hoor! Leuke dingen doen samen, en ondertussen mooi op zoek naar jullie stek! Super 😘
  3. Aafke:
    Zo leuk allemaal 🌞🤗
  4. Tineke:
    5 november 2022
    Zo leuk jullie avonturen te lezen! Je pakt de zoekactie gedegen en rustig aan. Slim! Turron is een idd een lekkernij. Met name in de kersttijd.
    Groet.
  5. Alma:
    5 november 2022
    lijkt wel een heule lange vakantie!!! Geniet ervan en succes met het zoeken van een mooi stekje
  6. Josje:
    5 november 2022
    Supertof!!!!! Heerlijk dat jullie zo genieten
  7. Rieks en Willie:
    5 november 2022
    Leuk dat jullie daar genieten en wij genieten van de mooie verhalen . Groeten van ons
  8. Jenny van Dalen:
    6 november 2022
    Leuk om jullie avontuur te volgen Floor en Stefan. Spannend wat het uiteindelijk gaat worden. Gelukkig hebben jullie geen haast. Succes