Wat een feest in Alicante

15 oktober 2022 - L'Altet, Spanje

Feestdagen? Wij zijn de tel kwijt 🤣🤣

Nadelen? Geen

Voordelen? Veel gezelligheid, lekker eten en drinken. Iedereen is buiten en viert feest op zijn eigen manier. En vuurwerk regels zijn er niet.

Optocht in El Altet

Muziek tenten: in het kleine dorpje El Altet waren er al 3 voor ieder wat wils dus. Fanfaren , bandjes en dj’s, in onze foto’s en video’s hebben wat met jullie gedeeld. Om een idee te geven hoe het er hier aan toe gaat tijdens zo een feestdag, wat een belevenis

De volgende dag gaan we verder met onze zoektocht naar een leuk huis in Spanje. Vele plaatsen worden door ons bezocht, ook gaan we een dagje naar Benidorm. Mijn ouders zijn daar met wat vrienden super leuk om daar even op bezoek te gaan.

Benidorm

Verder bezoeken we Gran Alacant Los Arenales del Sol dit zijn plaatsen aan de zee erg mooi. Mooie urbanisaties grote en kleine appartementen vaak met een zwembad. Het nadeel daarvan is dat je dan per maand vaak servicekosten moet betalen die verschillen enorm. Van €40 per mnd met soms tot €200 per mnd.

Alicante is een grote stad je kunt je voorstellen dat je niet in iedere wijk wil wonen of vakantie vieren voor ons zijn Carolinas Bajas en Benaùla de leukste en betaalbare wijken. 5 min lopen van het centrum en 15 min lopen van het strand nou ik kan me een mindere plek op aarde bedenken.

Een Finca (dat is een huisje op het platteland is voor de honden fantastisch ) voor mij iets minder er zijn veel muskieten 🦟 en ik ben dan vaak de sjaak dat vind ik minder leuk.

Om toch ook een stapje verder te gaan hebben we besloten om een Nederlandse makelaar in te schakelen. We hebben al een aantal keren een Spaanse makelaar benaderd maar helaas geen vervolg ze bellen niet terug, reageren niet op mail dat vinden wij bijzonder. Verder vinden wij het nog prettig om zaken in het Nederlands te doen ook omdat we de Spaanse taal nog niet goed genoeg beheersen.

We hebben leuke gesprekken met de eigenaren van ons tijdelijk verblijf. Hun verhalen helpen ons natuurlijk altijd.

Inmiddels zijn wij in hun woonhuis getrokken en dat vinden we fijn. Het is een prachtig huis. Meer ruimte een filmpje volgt even alles eigen maken.

Vandaag een dagje strand ontspanning is belangrijk dat leren we van de Spanjaarden 🤣🤣

Veel plezier van onze foto,s en filmpjes

En tot volgende week

Liefs Stefan en Floor

1. Margriet:
    15 oktober 2022
    Klinkt geweldig! En wat leuk dat jullie elkaar in Benidorm troffen…. ziejewel? Jullie zijn zo dichtbij 😄 dikke kus!
  2. Jenny van Dalen:
    Geweldig Floor en Stefan. Mooi verhaal. Leuk om je ma ook te zien op de foto
    Geniet en haal uit het leven wat er te halen valt. Warme brasa van mij
  3. Trijntje:
    15 oktober 2022
    Wow... Wat heerlijk en ziet er geweldig uit😍
  4. Monique Wolters:
    15 oktober 2022
    Het is iedere keer een feestje om jullie verhaal te lezen, genieten jullie en mee draaien in het Spaanse😘
  5. Lia:
    Jullie genieten ...toppie